Vanaf 2012 heeft het Portaal voor Patiëntveiligheid in overleg met beroepsverenigingen voor zes eerste lijns beroepen een beroeps specifiek meldformulier ontwikkeld. In 2013-2014 zijn de formulieren geoptimaliseerd en is in iedere deelnemende beroepsgroep een Themaweek of -maand georganiseerd.

U kunt een incident melden door aan de rechter kant op de knop ‘meld incident’ te klikken. U wordt met behulp van de vragen in het formulier als het ware meegenomen in een beperkte maar gestructureerde analyse van het incident. Wat is er gebeurd? Wat waren de omstandigheden waardoor dit plaats kon vinden? Welke actie is ondernomen?

Het is ook mogelijk om meldingen uit uw praktijk te uploaden, zodat landelijke registratie geen extra werk kost, u dient zich dan eenmalig te registreren en kunt in uw ‘eigen’ beveiligde gedeelte van de website meldingen importeren.

Informatiemateriaal wat – voor uw beroepsgroep- is ontwikkeld binnen het project Themaweken vindt u onder ‘Themaweek’ in de navigatiekolom aan de linker kant. Binnenkort verschijnt het eindrapport op deze website.




  Samenwerkingspartners

Disclaimer      FAQ